Een draadje naar aanleiding van een leuk nieuwsbericht van een lokale spellenzaak!
Gisteren maakte mijn favoriete lokale spellenzaak Subcultures bekend dat zij de Utrechtse winnaars zijn van de Google Golden Pin Award (hier via de Duic meer info). Wat betekenen deze awards: "Er werden twaalf awards uitgereikt aan ondernemers die tijdens de coronaperiode slim en creatief gebruikmaakten van digitale middelen. En hiervoor goede reviews kregen op hun online bedrijfsprofiel in Google Maps en Google Zoeken."
Nu is Subcultures inderdaad hard bezig geweest met online activiteiten tijdens de lock downs en zij zetten dit nog voort. Op BSM houdt Adriaensen Speciaalzaak ons natuurlijk op de hoogte van de nieuwe toevoegingen aan het assortiment en welke spellen weer op voorraad zijn. Andere winkels hebben er bewust voor gekozen zich niet in het online geweld te storten.
Hoe is dit bij jullie lokale spellenzaken? Zien jullie hier ook leuke initiatieven vanuit deze winkels? En enig idee of jullie favoriete lokale spellenzaken goed door alle beperkingen heen gekomen zijn?
Lokale spellenzaken - Corona tijd
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
-
xkneepkens
- Grote Dienaar
-
PeterLB
- Rooster Booster
Re: Lokale spellenzaken - Corona tijd
De lokale zaak bij ons is er goed doorheen gekomen. Ze hadden al een online bestelsysteem dus dat vergde maar een kleine aanpassing. Ik begreep dat de fysieke verkoop weer op het oude niveau is en nog beter: de online verkoop is net zo hoog gebleven als tijdens de lockdown.
Zelf heb ik ze natuurlijk ook veelvuldig gesponsord in moeilijke tijden. Geheel altruïstisch uiteraard
Zelf heb ik ze natuurlijk ook veelvuldig gesponsord in moeilijke tijden. Geheel altruïstisch uiteraard
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Lokale spellenzaak hier was gewoon telefonisch bereikbaar en kwam het spel persoonlijk bij je thuis afleveren. (betalen met tikkie)

Everybody has the right to play...
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
In Dordrecht kon je ook gewoon bestellen en werd het gratis en persoonlijk thuis overhandigd, echt TOP!
-
xkneepkens
- Grote Dienaar
Kijk dat is nog eens persoonlijk! Doen zit dit nog steeds?Bridget schreef: Lokale spellenzaak hier was gewoon telefonisch bereikbaar en kwam het spel persoonlijk bij je thuis afleveren. (betalen met tikkie)![]()
![]()
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
De winkel is nu geopend en daar moet iemand zitten uiteraard dus ik vermoed van niet.xkneepkens schreef:Kijk dat is nog eens persoonlijk! Doen zit dit nog steeds?Bridget schreef: Lokale spellenzaak hier was gewoon telefonisch bereikbaar en kwam het spel persoonlijk bij je thuis afleveren. (betalen met tikkie)![]()
![]()
Everybody has the right to play...
-
Infyra
- Grote Dienaar
Ik heb de winkel helaas nog niet kunnen openen, maar ik ben blij dat ik die stap niet net voor de Corona situatie heb gedaan.
Zelf zou ik het liefste dit jaar in September nog open willen gaan, maar het is even de situatie afwachten mbt het najaar en wachten op een geschikte en betaalbare lokatie.
De winkel in Almere Poort die vooral op japanse kaartspellen zoals Pokemon, Yu Gi Oh, Vanguard etc was gericht is helaas gesloten in Mei. Voor mij een kans, maar op dit moment zijn er dus helemaal geen spellenwinkels meer in Almere en moeten we het doen met de stripwinkel die wat Magic verkoopt en de boekenwinkel die een assortiment van de populaire titels heeft.
Zelf zou ik het liefste dit jaar in September nog open willen gaan, maar het is even de situatie afwachten mbt het najaar en wachten op een geschikte en betaalbare lokatie.
De winkel in Almere Poort die vooral op japanse kaartspellen zoals Pokemon, Yu Gi Oh, Vanguard etc was gericht is helaas gesloten in Mei. Voor mij een kans, maar op dit moment zijn er dus helemaal geen spellenwinkels meer in Almere en moeten we het doen met de stripwinkel die wat Magic verkoopt en de boekenwinkel die een assortiment van de populaire titels heeft.
-
Myrthe
- Meeple
Ik heb er niet naar gevraagd, maar ik heb het idee dat mijn lokale zaak de crisis wel prima heeft doorstaan. Ze zijn tegelijkertijd postNL punt dus de deuren naar de zaak waren gewoon open. Je kon dan online bestellen en het dan in de winkel afhalen.
Zag er trouwens wel treurig uit want alle spellen waren met linten afgezet, maar er werd volgens mij nog wel eens wat gehandjeklapt achter de toonbank.
Zag er trouwens wel treurig uit want alle spellen waren met linten afgezet, maar er werd volgens mij nog wel eens wat gehandjeklapt achter de toonbank.